Föreningens årsmöte var som vanligt välbesökt. Närmare 40 personer deltog under dagen som började med årsstämma under Johnny Lunds ledning. Den gamla styrelsen fick godkänt för sitt arbete under 2016, årsavgiften för 2018 blev oförändrad och föreningen fick en delvis ny styrelse.

årsmöte2

Efter stämman presenterades förslag till årets körningar och projekt Kiel 2017 . Kiel kommer att bli det största projektet hittills och har i nuvarande tankar destinationer såsom Oxelösund, Västervik, Oskarshamn, Kalmar, Karlskrona, Trelleborg och Ystad där det blir möjligt för passagerare att följa med på delsträckorna. Vi kommer även att medföra passagerare i Tyskland på vår väg fram och tillbaka till Kiel, samt mindre kortturer i Ystad, Karlskrona och Kiel. Intresset från medlemmarna var stort och det blev en hel del frågor och diskussioner.

Innan vi fortsatte mötet avtackades Malin Harström och Bosse Klevebäck ur den avgående styrelsen för lång och trogen tjänst.

avtackning

Beträffande ekonomi var årets omsättning den största hittills och det berodde delvis på stora investeringar men även vårens torrsättning i Risdal men vi har kunnat täcka upp detta ekonomiskt p g a hårt arbete och många körningar 2016.

Som vanligt hade vi en hemlig talare och det var ingen mindre än Christian Allerman som berättade om sin mångåriga erfarenhet av ubåtskränkningar i svenskt vatten. Det blev historiska återblickar med många detaljer men även nutid och vad som händer i vår närhet. Mycket intressant.

Allerman

På kvällen väntande en trerätters middag ombord på Ystad som Rikard & co bjöd på.