Robotbåt HMS Ystad var färdigbyggd 1976 och vi firar Ystad 50 år vid Vasavarvets pir i samarbete med Sjöhistoriska museet! Ystad ankommer Vasapiren torsdag 4 juni efter kl 19. Ceremonier och firande sker 5 juni. På lördagen 6 juni är det Open Ship och allmänheten välkomnas att komma ombord på guidade visningar kl 11-17.

Välkommen ombord 6 juni!